söndag 19 juni 2011

Väderskryt.

Snart får vi äta egenodlade jordgubbar.


Vilket väder vi har! Jag vet inte hur länge vi har fått njuta av strålande solsken från morgon till kväll, till att börja med var det jobbigt eftersom det var så varmt, nu är det lite svalare vindar så man står ut med solen på ett annat sätt. Man får snart börja tycka synd om dom som bor söder om Stockholm, i alla fall enligt väderleksrapporten så verkar det regna där dygnet runt så även om man nu inte är så beroende av vackert väder, är man inte rädd för att man börjar mögla i denna fuktiga luft?

I morse när jag steg upp var det mulet! Det blev som ett chockartat uppvaknande men chocken var bra, det var hög tid att stiga upp. Vi var lite belåtna också, till sist kunde jag inte behärska mig utan sa till min lilla fru som sömndrucken låg kvar i sängen, "i dag behöver vi inte slita häcken av oss på kolonilotten, för snart börjar det regna", det regnet väntar vi på än. Nu skiner solen från en nästan molnfri himmel.

Vi ligger inte i sängen och väntar på regn än, om nu någon trodde det. Jag har hunnit till apoteket och investerat i en tub tandkräm, det är ju söndag så jag tänkte borsta tänderna. Min fru har också smitit ut på stan, det blir roligt se vad hon köpt, hon är den mer planerande typen än jag så hon har nog inte bara tänkt på glänsnde söndagständer, jag hör hennes steg så snart vet jag.

Nu ska vi åka till Stefan, kolla på hans blogg:  http://steffe40.blogspot.com/2010_03_01_archive.html   Så får ni se en bild på gårdagens stoltaste fiskare i Norrbotten. Tyvärr har han redan ätit upp den.

Hans, som under sitt liv fiskat med sämre tur ett otal gånger.




Inga kommentarer: