måndag 6 juni 2011

Firande.

Korvfest på Nationaldagen.


Det har varit ett väldigt firande på sistone, i går den femte juni fyllde jag 75 år, det var första gången i mitt liv som jag gjort det, inte fyllt år men att göra det för sjuttiofemte gången var lite speciellt. Eftersom jag tänker på mina fattiga släktingar och bekanta hade jag sagt bort all uppvaktning, det hade inte gått hem hos alla så visst blev jag uppvaktad, inte av alla jag känner men av några stycken som tur var, det skulle inte vara roligt om inte en människa brydde sig.

Nu blev det precis lagomt, några kom hem till oss och några skickade kort så nog kände jag mig uppvaktad. Jag fick en del presenter, av Stefan fick jag en cykeldator, det tyckte jag var häftigt till dess jag läste bruksanvisningen som började så här: Innan du börjar träningen så ska du ställa in cykeldatorn med alla uppgifter som behövs för att ha kontroll över dina träningsrundor! Vadå träningsrundor? Jag har inte tänkt börja träna nåt mer i hela mitt liv.

Nåja jag får väl se, den kanske går att ställa in så den mäter hur långt det är till kolonilotten om man cyklar i sakta mak.

I dag har vi firat Nationaldagen här på som någon sagt "en av Luleås vackraste innergårdar". Det var inte dumt det heller, vi käkade varm korv med bröd och umgicks i solen. Jag hann med tre korvar vilket jag inte tror alla hann, men om man inte tvekar och håller sig framme så hinner man.

Jag har som alla förstår upplevt ett par trevliga dagar.
Hans, som hoppas det fortsätter resten av året.

Inga kommentarer: