torsdag 9 juni 2011

Mingel.

Fredrik med sällskap.


I går kväll var vi ut och minglade i Stadsparken! Utropstecknet var jag tvungen sätta för att markera att det var för oss en ovanlig situation, anledningen var att Fredrik en mycket sympatisk ung man och till oss närstående tog studenten och i går var det bal, den började med att alla par om par minglade i Stadsparken. Eftersom vi nu råkade känna Fredrik så visst ville vi vara med, och det var vi.

Vädret var otroligt vackert och det var inte bara vi som var i Stadsparken, det kryllade av folk och alla verkade ha kameran med så det knäpptes hejdlöst, naturligtvis var det studenterna som var i sökaren men jag tror att det var många foton man kom med på bara för att man råkade vara i vägen. Jag undrar hur många som sagt när dom kom hem och kollade på bilder "vem är den där gubben som jag råkat knäppa", jag råkade själv få med nån som det inte var meningen men dom flesta var på Fredrik och hans förtjusande sällskap, jag har ingen aning om vem damen i ifråga var, vi är inte presenterade, och det kanske bara var sällskap för kvällen men om Fredrik nu har tänkt slå sig ihop med henne livet ut så nog godkänner jag det valet.

I alla fall, efter ett par timmars minglande så drog sig studentrerna med sällskap in på Statt och festivitetssalen och där fick inte vi föja med och ville kanske inte riktigt heller det är rätt så skönt att sitta hemma och se på tv också. Men lite till ska vi vara med, i morgon ska vi till festivitetssalen en gång till! Men det blir inget nattsudd, vi ska dit på förmiddan men sedan är det klart för vår del, helt rätt uttänkt, det är väl vad vi i vår ålder orkar med. Men det var roligt att få se lite ungdomar ett tag, lite annan fart än på PRO får jag säga.

Hans, som känner sig både yngre och mera utsliten efter dessa ovanliga aktiviteter.

Inga kommentarer: