lördag 4 juni 2011

Utsikt.

Norra hamnen från Kulturens Hus.

(Klicka på bilden)



Om man går upp till restaurangen i Kulturens Hus så har man en fantastisk utsikt över Norra Hamn. Det jag fotograferat här är ju bara en del av den utsikten, så nästa gång ni är i närheten så gå opp till tredje våningen och kolla över Norra Hamn, det är värt dom stegen.

I dag regnade det, det var inte något som påverkade utsikten till det sämre, snarare tvärtom, det glittrade i asfalten och vattnet ute i hamnen blev prickigt. Efter att ha tittat mig nöjd på utsikten gick jag ned till konstlokalen och kollade på konsten. I dom två första rummen fanns det inget som jag blev intresserad av, jag skulle inte haft den minsta lust att hänga någon av dom tavlorna hemma hos oss.

 Men i tredje rummet var det ett annat utbud, där stod det en massa vaser, eller dom var nog inte tänkt att ha blommor i även om dom såg ut som blomvaser, öppningen längst upp var så liten att man i vissa fall förmodligen haft besvär att stoppa ned en blomma, dom var inte tänkta att ha blommor i, utan bara att vara vackra i sig själva, och det är dom, i alla fall enligt mig.

Efter den rundvandringen gick jag hem och märkte inte ens regnet eftersom jag var så uppfylld av kultur så den nästan rann ut genom öronen, eller det kanske var regnet som skvalpade ut och in.

Hans, som är förvånad över att inte min fru såg hur kulturell jag blivit, hon sa i alla fall ingenting, det ända hon sa var "vad bra att du tog paraplyet", det kanske var därför jag inte märkte regnet.

Inga kommentarer: