söndag 25 september 2011

Sjukligt.

Nypon.


Nu är hela familjen sjuk! Inte hela familjen var dom än är i världen utan den del som bor kvar hemma i vårt lilla hem, för tillfället består den av mig och min fru, men alla vi två är svårt förkylda. Det var min fru som först insjuknade, det började förra söndag för att sedan nå sin kulmen runt torsdag, då började jag hosta och snora, sedan har vi kraxat som kråkor båda två, nu känner jag mig rätt så pigg medan min fru känt sig pigg i flera dagar men utan att känna sig helt frisk, så det verkar vara envisa baciller.

Vi skulle nog ha klarat oss från förkylningen om vi inte varit så lata, vi har nämligen en C-vitaminbomb på kolonilotten, (se bild) men den gör ingen nytta där, den skulle vi ha plockat och förädlat till en nyttig c-vitaminrik dryck som vi dessutom borde druckit upp, då hade vi varit skyddade från förkylningsbaciller och i dag friska och starka. Nu blev det inte så, det kändes för besvärligt och nu är det som det är.

Efter att det har regnat så länge nu att alla älvar och övriga vattendrag svämmat över är det i dag en fin dag med lite sol till och från. Vi ska strax ta en promenad för att kolla läget, det är bra att veta vad som ligger under vatten så att man även i mörker kan undvika dessa platser.

Hans, som snart är uppdaterad om vattennivåerna i stan.

Inga kommentarer: