måndag 26 september 2011

Stoppar.

Strumpstoppning.


Jag har stora äktenskapliga problem! Av någon outgrundlig anledning vägrar min fru att stoppa mina strumpor!

Är detta utbrett eller har jag bara haft otur? Nog är det väl ändå ett av en frus arbetsuppgifter? Jag har försökt med lock och pock, med vänlighet och med stränghet, det enda svar jag får är "gör det själv", jag , en man i mina nästan bästa år, sitta och stoppa strumpor, är det vettigt?

Man gifter sig väl inte för att överta sin frus arbetsuppgifter, är det samhällets fel att det blivit så? Köp och släng, inte har jag fallit för den mentaliteten än i alla fall, nej strumpor ska stoppas, kalsonger ska vändas aviga när dom blivit för luggslitna på utsidan och skjortor ska man ha minst i tre veckor innan man tvättar dom för att minska på slitaget.

Som tur är verkar det som att det börjar vända, man behöver ju bara titta på jeansen, dom ska ju numera vara trasiga när man köper dom. Finns det inget mellanläge?

Jag kom lite ifrån ämnet, finns det någon som kan tipsa om hur man får sin fru till att stoppa strumpor, observera jag ger henne inte stryk, det måste finnas andra sätt.

Hans, som stoppar själv trots tidsbrist, det blir sena kvällar.

Inga kommentarer: