lördag 17 september 2011

Stockholm!

Strandvägen från Djurgårdsbron.


Ja nu har min fru och jag "gjort" Stockholm några dagar, Det var ett hastigt påkommet beslut som började med att jag sa "ska vi åka till Stockholm några dagar", "ja det gör vi sa min fru". hon är så lätt att övertala. Detta måste förtydligas lite, jag menar när det gäller att resa bort, annars är hon minsann inte så lätt att övertala.

I alla fall, datorn är bra, jag satte mig vid den och beställde flyg, hotell, saker som vi skulle roa oss med och glädjeflickor till mig! Det sista var ljug, dom ser inte alltid så glada ut så det skippade jag.

Vi åkte dit på onsdag, på kvällen var vi på Dramaten och såg "Den girige" med Johan Rabeus, mycket bra. Han var så sniken efter pengar så man trodde inte det fanns sådana, men när man tänker efter så nog finns det, jag tror till och med att jag känner någon. Rabeus var ju naturligtvis inte ensam, men han hade huvudrollen och befann sig på scenen hela tiden, rekommenderas.

Torsdag var det lite spring på stan, bland annat var vi på Vasamuseet, tänk att vi aldrig varit där tidigare! Men nu har vi det. Det tog nästan hela dagen, men det var det värt, mycket intressant! Det man kan fundera på är att en sådan flopp nu beses av en massa människor från hela världen, för man kan ju inte komma ifrån att det var det mest misslyckade skeppsbygge som gjorts. Tänk själv, det största och farligaste skepp som byggts till då, bland annat Danskarna fasade inför den dag dom skulle möta Vasa, sedan sjösattes hon och seglade några hundra meter, kantrade och sjönk!

PÅ torsdags kväll var vi på Oskars (ett par hundra meter från vårt hotell) och såg Spamalot. Den var också bra, där fick man skratta, bland annat var Johan Glans med, han behöver bara visa sig så får han applåder och skratt, han hör och har alltid hört till mina favoriter bland Sveriges komiker så jag klappade med. Det hela handlade om kung Artur och hans gelikar så man fick i sig lite historia också, o.b.s lite.

På fredag var vi bland annat på Fotografiska Museet, där blev man helt övertygad om att man är en amatörfotograf, vilket man kanske anat men aldrig riktigt förstått. Jag blev övertygad om en sak till men det ska jag inte gå in på här, det tar för lång tid.

I dag lördag åkte vi hem, landade på Kallax Airport klockan tio och femtifem. Skönt att vara hemma.

Hans, borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer: