tisdag 20 september 2011

Syndafloden?

Regnvåt trottoar.


Ja nu är den nog här, syndafloden alltså, regnet har vräkt ned sedan i natt någon gång och gör så fortfarande. Frågan är bara, varför?

Det har ju regnat en hel del i södra Sverige, det förstår man ju, men här? Vi har väl inte gjort nåt, söderut är dom mycket syndfullare än vi, man behöver bara se på tv eller läsa en kvällstidning så upptäcker man att det händer mycket mer elände där nere, hur kan det komma sig att inte vår herre upptäckt det?

Jag har grubblat mycket på det och eventuellt kommit på nåt, från oss och söderut är det ju nedförsbacke hela vägen, vattnet kommer naturligtvis att rinna dit, nu har han liksom slagit två flugor på en gång. Han har gett oss en varning hur det kan bli om vi inte fortsätter med vårt rättrådiga liv, och efter några dagar så dränks dom syndiga söderut boende människorna av vårt regnvatten.

Naturligtvis kommer någon näsvis människa att säga att inte lutar det bara nedåt, jag bara frågar har du aldrig sett en sverigekarta som hänger på en vägg.

Nog om detta, det finns fördelar med vädret också, om det inte regnat idag skulle jag stått på kolonilotten och grävt i trädgårdslandet, nu sitter jag inne och leker med datorn, vilket tror ni är skönare?

Hans, som tar paraply om jag går ut.

Inga kommentarer: