söndag 11 december 2011

Affärsidé.

Nybygge.


Vid en av mina dagliga promenader ( äsch nu har jag missat dagens) i luleå med ytterområden upptäckte jag detta nybygge! Det är någon som byggt en villa mitt på istäcket i Norra Hamn, man får väl säga att det ser lite ensligt ut, men varför inte, man slipper reta sig på grannarna i alla fall.

Jag antar att det är kommunen som sålt tomten, vilket klipp! Jag undrar om det är Kalle P. som kommit på idén. Till att börja med verkar det som en smart idé men vad som händer när isen smälter till våren blir intressant att se. Det kommer nog att bli lite gny, för att sälja tomten till någon lär bli svårt när det är öppet vatten, och kommunen säjer väl att det var inte vatten där när vi sålde.

Hans, som tycker att det blir intressant att följa det hela.

Inga kommentarer: