lördag 31 december 2011

Nyårsmorgon.

Alex hos tomtarna i Stadsparken.

Så har dom åkt hem igen, vår dotter med man och tre barn, det blev tyst i lägenheten! Vi saknar dom redan.

Vi är tillbaka i vår lugna vardagslunk, det går inte så fort att transportera sig genom lägenheten delvis för att vi börjar bli fruktansvärt gamla, sedan har jag hört av en bekant att om man rör sig sakta så river man inte upp så mycket damm vilket innebär att man kan skära ned på städningen en hel del. Senaste veckan har det varit full rulle vilket inneburit att man egentligen borde haft skyddsglasögon för att inte pupillerna skulle damma igen.

Nu efter ett dygn har dammet lagt sig och eftersom vi rör oss försiktigt igen så lär vi inte behöva städa före påsk i alla fall. Sikten blir också bättre när man tassar försiktigt fram. Det är väl så att allt har två sidor, antingen full rulle och dålig sikt eller också ett sakta hasande men man ser målet i andra änden av lägenheten.

Det har snöat i natt, det är inget att orda om eftersom det på halva vintern inte lyckats snöa ens en halv meter, ynkligt!

På tal om barn, jag har föreslagit min fru att vi ska försöka göra egna små barn så vi alltid har dom i närheten, hon tittade konstigt på mig och sedan började hon skratta, inte vet jag, hon blev väl glad.

Hans, som tassar vidare.


Inga kommentarer: