fredag 9 december 2011

Mer snö.

Insnöad juldekoration.


Nu har det snöat på riktigt, sist jag skrev om snö var jag spydig mot vår Herre, en millimeters snötäcke är faktiskt inte mycket att skriva om. Men nu har det snöat hela natten så nu har vi nog en decimeter, där fick jag för att jag gjorde mig lustig över förra snöfallet, jag är ju inte så glad över snö egentligen så nu är det ett talesätt som bevisats vara riktigt: "Somliga straffar Gud direkt" nu är det bara att pulsa omkring i snömassorna om man går ut vill säga, här inne är det snöfritt än så länge.

I morgon är det två veckor kvar till julafton och i dag två veckor till dess att vi får hem barn och barnbarn, två veckor ska man väl stå ut med, både med väntan på barnbarn och julaftonen, längtansintensiviteten i nämnd ordning.

Sedan är det en vecka så är vi ensamma i lägenheten igen, återigen ett talesätt som verkar vara riktigt: "När man har roligt går tiden fort". Då får jag börja längta till Nyårsafton, då har vi som sed att jag får en nyårskyss av min fru, en trevlig sed som vi ska vara rädda om.

Hans, som går i väntans tider utan att vara med barn.



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Och barnbarnen jublar! :)

Kram E.