lördag 17 december 2011

Innergården.

Julesnön som nu är borta.


Ja så här såg vår innergård ut för en vecka sedan! Nu har det mesta regnat bort men optimist som jag är så tror jag att det kommer ny snö innan julafton. Förhoppningsvis är den snön lika vit som den här är när man ser den i verkligheten, det är belysningen på gården som gör att när man fotograferar så blir snön grön.

 Vi har en av Luleås vackraste innergårdar enligt mitt tycke, vi bor dessutomi bottenvåningen så därför kliver vi direkt ut på gräsmattan från vår balkongdörr, kan det vara bättre? Vi är med andra ord nöjda med att vi fick tag i en lägenhet i det här huset när vi flyttade hit från Gammelstad.

I dag fortsätter det tråkiga vädret, det regnar inte så mycket men är nollgradigt hela tiden. Men ge inte upp redan på onsdag kommer det att vara kallare.

I går var jag inbjuden till lunch på mitt tidigare jobb, det är nytt för i år och visst är det kul att träffa mina förra arbetskamrater men det har gått för lång tid sedan jag slutade jobba, jag kände inte dom flesta som var där, dom jag känt hade också slutat så det var mest nytt folk. Nästan de enda jag kände var dom som i likhet med mig blivit inbjudna för att dom tidigare jobbat där.

Nå det var trevligt i alla fall, det fanns mycket och god mat så vi åt och pratade ett par timmar. Vi får se om det upprepas nästa år, då kanske jag träffar nån eller några som jag bekantat mig med i går.

Hans, som tycker att det är bra när man får någon nytta av ett ställe där man jobbat i trettiotre år!

Inga kommentarer: