onsdag 7 december 2011

Snö.

Här har en massa folk plumsat fram i snön.


 
Äntligen har vi vinter! Det har sent omsider snöat, snötäcket är nästan två millimeter tjockt, det som är kvar vill säga, folk går ju omkring i snömassorna och då fastnar en del snö under deras skor och tinar bort hemma i hallen, så är den snön borta. Vi väntar  på att det ska komma hem barnbarn till jul, dom bor  söderut så dom längtar till oss för att få leka i snön, dom vill plumsa, hoppa och rulla runt i snömassorna. Tänk på barnen ni som går ut och drar hem en massa snö för att smälta i hallen.Håll er hemma!

Jag tycker personligen att det är skönt med snöbrist, så jag håller tummarna lite i smyg så att inte barnbarnen ser det att det inte ska komma någon snö, så elak är jag. Nu har vi i alla fall minusgrader, jag tror det är tre minus i dag, jag har inte hunnit ut och känt på vädret än, men tre minus verkar lagomt kallt.

Hans, som inte plockat fram skidorna än.

Inga kommentarer: