lördag 10 december 2011

Mycket snö.

Stadsparken.


Det snöar i Stadsparken, dom största flingorna är inte så stora som dom ser ut, dom har bara kommit för nära linsen på kameran, då blir dom stora. Ni kanske tycker det är mycket snötjat i den här bloggen, det är bara tredje gången jag skriver om snö, ja några gånger har jag skrivit om att vi inte har snö också men nu ska jag avsluta snöreportaget med att vi har tillräckligt nu, jag förstår Herre Gud att du planerat mer men det är inte nödvändigt, så lägg av.

Vi håller på med julpyssel i dag, just nu är det min fru som är chef vilket hon verkar uppskatta, det är så att pyssel över huvud taget är inte för he-män som jag, alltså inte ens julpyssel men jag hjälper till, jag placerar ut alla tomtar som står, sitter eller ligger högre än två meter eftersom jag klarar det utan stege, nu ska ni inte tro att jag når så högt som helst men vi har bara två och förtifem till taket och det klarar jag.

Jag har ett mål varje dag nu för tiden, jag har bestämt att jag ska gå ut och gå en timma eller mer, anledningen är att jag börjar ha så dålig kondis samt att mina muskler mer och mer börjar samlas runt midjan, eller runt och runt det är mest på framsidan. Det är inte så lätt att gå varje dag, jag förstår inte varför det är så att det kommer saker mellan, som i dag, jag orkade bara vara ute en halv timme, men det var ju snöstorm! Jag har läst om nordpolenfarare som också la av mitt på dan när det blev snöstorm, kan dom så kan jag tänkte jag och gick hem. I går var jag inte ute alls, jag glömde det helt enkelt. Men i morron ska jag gå om inget kommer emellan.

Hans, som är omotiverad ibland.



Inga kommentarer: