måndag 2 januari 2012

Äntligen snö.

Kul med snö.

I sista stund kom det snö, på torsdag snöade det och på fredag morgon åkte dom hem. Den förste som var ut och grävde i snön var Alex, han grävde en liten grotta i en snöhög på andra sidan gatan i den ville han ha ett ljus, detta tände han och det brann en bra bit in på eftermiddagen, vi såg det från köksfönstret, en del som gick förbi på gatan såg det också och en del av dom såg lite fundersamma ut.

Jag och Nelly var på innergården och lekte en stund, hälften av oss sprang omkring och kasta sig i snön och tyckte det var skitkul, jag tyckte det räckte med att jag fick snö på skorna. Jag sa åt henne att hon överdrev lite, så himla kul är det inte med snö men sedan kom jag på att hon förmodligen aldrig sett nyfallen pudersnö på ett par decimeter och om hon eventuellt sett det kanske för ett år sedan så har hon glömt det, barn under tre år har kort minne. Så hon fick fortsätta tills hon var nöjd, och när vi kom in hade hon röd näsa och röda kinder.

Det blev ingen mer snölek, på fredag morgon åkte dom hem och där regnade det antagligen, det brukar det. I februari ska Alex komma till oss och ha sportlov, det ser vi fram emot, och jag lovar att jag ska ställa upp på all utomhusaktivitet som han önskar. Då ska vi ha kul Alex!

Vi har haft en liknande period för tio-femton år sdan då bröderna Larsson tränade skidor i Nikkalas urskogar, många spår och mycket friskluft blev det. Det är sånt som ger en minnen från förr.

Hans, som blev lite nostalgisk. 

Inga kommentarer: