söndag 22 januari 2012

Nu har vi snö Alex.

Snöfall.


Det här fotot är tillägnat vårt barnbarn Alex från Borås som var så bekymmrad under julhelgen för att vi hade så lite snö.

Man säger ju att ett foto ljuger aldrig, det var länge sedan det var sant eller har kanske aldrig varit sant. Om nu någon tror att detta foto är taget i dag så blir han lurad, det är faktiskt taget tidigare. Det har snöat i dag men inte alls så här mycket utan bara några nästan räkningsbara flingor.

Vi har varit på vår nästan dagliga promenad runt Skurholmsfjärden, den slingan har det officiella namnet Hälsans stig men kallas också Blodomloppet, och av någon konstig anledning även Pansjorundan, inte är det väl så mycket pensionärer som går där? I alla fall är det nog nyttigt att ofta gå  den rundan vad den än kallas, jag har märkt en märkbar förbättring på mitt gående på sista tiden, med andra ord har hastigheten ökat.

I dag hann jag upp och gick förbi en som det såg ut spänstig dam, hon var inte så gammal heller, kanske tjugo år äldre än mig men i alla fall. Det var tillfredsställande att gå om någon för en gångs skull, man får bättre spänst i benen. Nu gick det fort över eftersom det strax efteråt var min tur att passeras av en man som sprang! När jag gått ytterligare en bit tittade jag mig bakåt och såg att damen som jag gått om ökat farten och nu flåsade mig i nacken medan den som sprungit förbi mig nu försvann i snödiset ett par hundra meter längre fram.

Men säg inte att det inte finns en Gud, jag mötte min fru som gått andra vägen så vi skulle mötas, jag stannade och vänslades en stund med henne så att den förbigångna damen i lugn och ro kunde passera och sedan var damen så att säga ute ur historien, vi sågs aldrig mer. Det blev inte någon avancerad petting med min fru heller, jag klappade lite på henne och märk väl med vinterhandskarna på. Detta påpekar jag så ingen tror att vi bar oss åt på något oanständigt sätt på Hälsans stig.

Efter ett tag skilldes vi åt för att någon halvtimme senare återigen förenas i hemmets lugna vrå.

Hans, som idag mött både med och motgångar.

Inga kommentarer: