fredag 13 januari 2012

Tomtar på loftet.

En liten del av tomtesamlingen.

Vi har en hel del tomtar hemma hos oss, det är min fru som tidigare inte kunnat motstå tomtar, varje ny modell som hon fått se har hon köpt, dessutom har det funnits dom som känt till hennes passion och ökat på samlingen. Jag vill inte påstå att hon sprungit runt och jagat efter nya tomtar men om det dykt upp någon så har den nog införskaffats.

Nu har hon lagt av med det, för några år sedan sa hon att nu får det vara slut, nu ska jag inte köpa en tomte till. Det har hon nog hållit fast vid men hon hade ju skaffat en ansenlig mängd innan hon la av. Så nog har vi tomtar alltid, dom kommer fram varje jul och placeras ut i lägenheten, jag måste säga att jag gillar dom. 

På bilden ovan är en liten del av dom på väg till "resten av året förvaringen", dom får bara vara framme under julhelgen, resten av året ligger dom i kartonger i vårt vindsförråd, därav titeln på dagens inlägg. Jag är glad att jag har högre status än tomtarna så jag slipper ligga i vindsförrådet elva månader varje år.

Hans, som tror att tomtar är mindre känsliga än vad jag är.



Inga kommentarer: