söndag 29 januari 2012

Medelålders +++


Nu har det hänt en obehaglig sak, jag råkade upptäcka den här serien i en tidning, hur kan den vara så autentisk, vi har aldrig berättat för någon hur vi har det här hemma och ändå känner man igen varje replik och varje gest och steg.

Är vi utsatta för hemlig övervakning, varje mening har vi sagt flera gånger om dagen, jag tycker dessutom att vi är lite lik oss, det enda som inte stämmer är att jag har faktiskt ingen pullover, men jag skulle gärna vilja ha en. Ett tips till alla bekanta som stickar, sticka en pullover till mig, gärna grön och gärna innan jag fyller nittio, jag ser mig själv när jag sitter i en grön pullover på nittiårsdagen och tar emot fina presenter, finare och dyrare i en stegrande skala eftersom dagen går.

Hans, som brukar säga att inte är det så farligt så länge benen fungerar.




© Bärnarps/distr. Bulls

Inga kommentarer: