fredag 27 januari 2012

Städdag.

Svart dammråtta.

I dag är det fredag och då är det enligt min fru allmän städdag, jag kan väl tycka att fredag är lämplig, men varje fredag? Men idag var det inga protester eftersom jag själv var på ett fantastiskt städhumör, jag var som en jakthund som vibrerade i hela kroppen i ivern att få kasta mig över dammråttorna, nu skulle dom få lära sig att man slår sig inte ner var som helst utan att fråga om lov.

Innan min fru ens hunnit börja planera städningen hade jag plockat ihop alla mattor och rusat ut och skakat dom, efter det slet jag ut dammsugaren ur städskrubben och började dammsuga hallen, men efter en stund slutade jag, delvis för att det inte var så roligt som jag trott, sedan tyckte jag att det såg ut som om min fru kände sig överkörd och överflödig så jag lämnade över dammsugaren till henne, mest för att göra henne glad men även för att inte nedvärdera min egen manlighet, dammsugning är inget karlajobb!

Efter städningen åkte vi ut till kolonilotten för att kolla läget, efter lite plumsande i halvmeterhög snö kom vi fram till stugan, allt var bra så vi kunde åka hem igen.
Hans, som plumsat både i snö och dammråtteansamlingar i dag.



Inga kommentarer: