söndag 15 januari 2012

                                              Motionsslingan runt Skurholmsfjärden.
                                                                              
Nu är det vinterföre, men det är också lite vår på gång så solen kommer fram en liten stund varje dag, den kravlar sig inte upp allt för mycket över horisonten så man måste vara noga hur man går och står om man vill bli solbrun. Det kanske räcker med att en tax ställer sig mellan dig och solen så står du i skugga, men ge inte upp, det går fort den här årstiden, man ser med blotta ögat att solen är högre för varje dag.

Nu är det rätt tid att vara ute i naturen, vit snö som inte hunnit bli smutsig än, rätt så mycket sol och inte allt för kallt, när jag gick ut i förmiddags var det -18 grader nu är det bara -11, lite kvalmigt tycker jag. Eftersom jag inte är alltför arbetstyngd nu för tiden så har jag gått in för att jag ska vara ute så mycket som möjligt så det blir någon promenad då och då. Det är nästan otroligt att man har fått det så bra att man i princip kan göra vad man vill.

Hans, som det inte går någon nöd på just nu.

Inga kommentarer: