onsdag 4 januari 2012

Nytt År.

Nyårsafton på Skansen.


Gott nytt år till alla som läser min blogg! Jag har inte varit på Skansen för att hälsa det nya året välkommet, men däremot har jag en tv, och en kamera.

Nu har jag just kommit hem efter en timmes promenad, det höll på sluta illa, redan i första korsningen en bit från vårt hem höll jag på att bli överkörd av en herrelös bil. Det var inte så nära, jag hade nog två meter till godo, men i alla fall.

Det som stör mig mest är att jag såg att kvinnan som körde inte ens lade märke till mig, jag tror att om det hänt för förtio år sedan hade hon nog tittat på mig med lystna blickar, men bara för att det har gått några år så är man osynlig. Jag tror att hon undermedvetet registrerat mig i alla fall, men kanske så här: "Det kommer en lönnfet gammal gubbe om hörnet, hoppas han går så sakta som det verkar så han inte hinner hasa sig fram till min körbana, det blir så geggigt under bilen om jag kör på honom".

Nå efter den våldsamma nära döden upplevelsen fortsatte jag min motionsrunda, till att börja med hade jag medvind så det var bara att röra lite på benen så förflyttades kroppen sakta men säkert framåt, sedan blev det kärvare, för att komma tillbaka hem hamnade jag i motvind, det gick tungt. Det är en bra runda, även om den inte är rund, man blåser iväg en bit hemifrån och hem måste man och det är då man får motion.

Jag mötte en människa som sprang!!! Då tänkte jag att det är i alla fall tur att jag för tio år sedan bestämde att nu ska jag inte springa ett steg till i hela mitt liv, och det har jag hållit.

Hans, som upptäcker att nu har halva dagen gått och jag har inte suttit sysslolös på hela tiden.

Inga kommentarer: