fredag 16 mars 2012

Huvudet ned och fötterna upp.

Halt.
Jag är inte halt, alltså linkar fram, utan det jag menar med texten under bilden är, att nu är det halt, eller som man också kan säga "halkigt".
Vi har varit på vår dagliga promenad runt Skurholmsfjärden, vi har broddar!

Om någon undrar om titeln till dagens blogg så syftar den till hur det går när man promenerar i halt väglag och inte har broddar. För min del har det bara hänt en gång i år och då var det inte fullt ut, alltså jag hamnade inte på huvudet utan på ändan, men det med fötterna upp det stämde.

Just när jag skrev förra meningen kom det en blomfluga och satte sig på en tangent på skrivaren, det var ett dumt ställe att vila sina vingar på eftersom den inte hann undan när mina flinka fingrar skulle skriva ett komma och det var där den satt, ajöss med den.

Var kommer blomflugor från egentligen? Jag kan förstå på sommaren, men på vintern? Dom kan ju inte komma utifrån, innan dom flygit hem till oss borde dom ju frysit ihjäl flera gånger om, om man sedan inte köpt några blommer och burit hem kan dom inte härstamma från blomsteraffären heller. Jag tror inte att dom föds av någon övervintrande fluga heller eftersom jag antar att dom inte lever särskilt länge, hur länge är en blomfluga havande? Faktum kvarstår dom finns! Små är dom också, jag försökte mäta en med tumstocken, det gick dåligt för mig och ändå sämre för flugan, den tålde inte när jag la tumstocken längst dess hela längd, frid över det minnet.

Hans, som ska mäta nästa med skjutmåttet.

 



Inga kommentarer: