lördag 10 mars 2012

Kolonilotten.

Stefan och min fru fikar.

I dag åkte vi ut till kolonilotten för att kolla läget, det var under kontroll. Under tiden min fru såg till och kollade blommorna inne i stugan, (det blommar inte mycket på tomten än)skottade jag och Stefan snö från altanen, det var ett jobb som om man orkat kunde räckt hela dagen och en bra bit in på kommande natt.

En sak är klar, vår Herre har varit givmild vad det gäller snömängden på altanen, jag tror det var en meter över hela ytan och eftersom altangolvet är ca fyrtio kvadratmeter stort så borde det bli fyrtio kubikmeter att skotta hela altanen. Det är mycket snö det! Nu gav vi upp sedan vi lyckats skotta en meterbred gång längst hela altanen fram till stugdörren, lite bredare framför stugan så vi fick plats att sitta och fika.

Fikat hade vi med och det bestod av mjölkchoklad och ostmackor, mycket gott efter slitet med snön. Vårsolen sken hela tiden och temperaturen i skuggan var plus ett par grader, med andra ord en fantastisk vårvinterdag. Man hamnade psykiskt tillbaka till den tiden när min mor kokat mjölkhoklad och jag och mina kompisar åkte skidor i min hemtrakts vilda skogar. Det var tider det, inga bekymmer och inget ansvar. Det är väl inte så stor skillnad nu, jag har inga större bekymmer och ansvaret för vårt liv och leverne delar jag med min fru så det är inte så betungande.

Som alla förstår vid det här laget så tycker jag att vi haft en fantastisk dag, när snön är kritvit så långt ögat ser och solen gassar från en molnfri himmel kan man inte ha bättre väder, och om man då har möjlighet att vara ute och njuta av det så ska man inte gnälla.

Hans, som känner att solen fortfarande hettar i kinderna.

Inga kommentarer: