måndag 26 mars 2012

Jag finns.


Så mycket folk var det på isen i Norra Hamn på lördagsförmiddagen, har inte folk annat att göra? Jag bara undrar. Tänk om tre-fyra veckor är isen borta, få se om alla hinner iland.

Om nu någon har märkt det så har jag inte skrivit på en hel vecka, det är ett långt uppehåll för mig, det beror på att jag tycker det händer så lite så jag får inga gratisuppslag. Man kan se stiltjen på två olika sätt, antingen har det varit långtråkigt eller också har det varit fridfullt, jag väljer det sista.

Jag har en liten bok som heter "TÄNKVÄRT", där kan man läsa en massa tänkvärda saker, nyss läste jag att "Den som inte gör några misstag, gör vanligtvis ingenting alls." Det känns tryggt för mig, om man vänder på det hela så måste det ju vara så att "den som inte gör någonting alls gör inga misstag" och då ligger jag bra till.

Jag har en annan bok som heter "Världens elakaste citat", där läste jag redan på första sidan ett citat som Olle Carle/Cello skrivit det lyder," Före giftemålet är kvinnorna olyckliga för att inte finns någon man i deras liv, och efter giftemålet för att det inte finns något liv i deras man."

Ja så roar jag mig på dagarna, jag har det inte så stressigt. I dag har vi ett vårväder som är okul, men säkert gör mer för att snön ska försvinna än vad det starkaste solsken förmår, det har nämligen regnat hela dagen. 

Hans, som för ett onyttigt leverne.

Inga kommentarer: