lördag 31 mars 2012

Nysnö.

Det snöar.

För ett par dagar sedan skrev jag om vårtecken! Dagen efteråt snöade det, stora, för att inte säga jättestora flingor, dom påminde lite om lovikkavantar men som tur var så slutade det efter tio minuter. Nu snöar det inte men det är grått och kallt så vårkänslorna som jag fick för några dagar sedan har jag stoppat undan ett tag.

Jag läste någonstans om Albert Einstein som ju bland annat är känd för att haspla ur sig en massa teorier om allt mellan himmel och jord. Vad som nu kommit ut är att han lär ha sagt att det bara är tidigt på morgnarna han förstår sina egna teorier. Det kändes bra att läsa, jag för min del förstår inte så mycket över huvud taget av hans teorier även om jag stiger upp hur tidigt som helst, som det här tillexempel: "Energin är lika med massan gånger ljudhastigheten i kvadrat." Äsch, det var ett dåligt exempel det förstod till och med jag, men det finns värre exempel även om jag inte kom på nåt nu.

En sak vet jag i alla fall om Einstein, han borde ha kammat sig innan han gick till fotografen, jag tror att han skulle gett ett förtroendefullare intryck då.

Hans, som funderar på om det är för sent att bli forskare och och bli omskriven efter sin död för sina kloka teorier om ditt och datt.



Inga kommentarer: