tisdag 27 mars 2012

Vårtecken!


Nu ser vi gräsmattan, ja inte hela men en liten del av den, för undvikande av missförstånd så är det inte vår gräsmattefläck, den gröna ytan tillhör den bostadsrättförening som vi bor i. Men vi har en egen gräsmatta också, kolonilotten. Eller jag kom just på att den hyr vi också! Vi har inte en millimeter egen gräsmatta, skrämmande, räknas vi då som ett folk utan land?

Det blev invecklat bara för att jag skulle visa att det börjar våras här också, det finns andra vårtecken, tillexempel att snön snart är svart, för bara någon vecka sedan var den kritvit. Det har blivit mindre med snö också, vi har varit till kolonilotten i dag och sist vi var där gick snön nästan upp till öronen, nu fick jag inte ens snö i stövelskaften. Någon vän av ordning kanske tror att jag överdriver, så är det nog, men inte så mycket, jag har rätt så höga stövelskaft på mina "jatsare". (För alla som inte vet vad jatsare är kan jag hänvisa till min blogg fredagen den 6:e januari 2012)

Efter att vi vattnat blommor i stugan och skottat lite snö åkte vi hem. Nästa gång jag åker dit ska jag cykla!

Hans, som nu för tiden inte behöver anstränga sig för att hålla vårkänslorna under kontroll.

Inga kommentarer: