lördag 3 mars 2012

Konst.

Konstverk.

Det är ett tag sedan ni fick läsa om mitt spännande liv och leverne, den enda anledningen till det är att jag inte haft något att skriva om! Det har jag ju inte annars heller men jag brukar använda fantasin, nu har den strejkat ett tag och då är det kört.

Men i dag! Vi har varit på konstutställning i kulturens hus, det var till och med vernissage, det var tre utställningar och till alla tre var konstnären med och berättade om sig själv och sin konst, det var rätt så intressant även om jag nu glömt det mesta av vad dom sa, det gäller det mesta nu för tiden, min hjärna har blivit hal, allt bara svissar förbi, ibland fastnar något en stund men rätt som det är tappar det taget och försvinner ut i rymden.

Den konst jag gillade mest var den med gubbar av trä enligt bild ovan, gubbar och gubbar förresten, det var rätt så könslösa figurer. Det som möjligen talade för kvinnligt kön var hårknuten, medan avsknaden av bröst och dom stora fötterna mera pekade åt det manliga.

Det spelar ingen roll, dom var häftiga tycker jag, enligt uppgift så var dom gjorda i flera bitar, cirka tolv bitar till varje gubbe/gumma, och sedan sammanfogade till en helhet vilket man såg om man tittade på nära håll.
Dom var inte vackra men det är ju sällan människor så i mina ögon var dom okej.

Efter att själen fått sitt var det dags för kroppen, det blev en varm macka med en pilsner, gott och närande.

Hans, för dagen kulturell.


Inga kommentarer: