tisdag 26 januari 2010

Ät inte gul snö.


Gul snö.

Jag har tagit en promenad i dag, som så många gånger tidigare gick jag "Hälsans Stig", ja den heter faktiskt så även om jag tycker att ett bättre namn skulle vara "Hundtoaletternas Stig". Det är faktiskt lite äckligt, det räcker inte att hundarna pissar och skiter på kanterna, en del tycker att det är skönare att utföra sina behov mitt på stigen! Det är lätt att i ett ögonblick av ouppmärksamhet trampa mitt i en hög, nu har det inte hänt mig på sistone, kanske mest beroende att dom flesta högar redan är uttrampade av någon annan. Jag är inte arg på hundarna dom gör ju sitt när dom blir nödig men dom flesta har husse eller matte med sig, kan inte dom fösa av hunden från stigen när den ska till?

Annars var det bra, skönt väder och bra underlag och dessutom mötte jag min fru på halva vägen. Vi går Hälsans Stig från var sitt håll när vi motionerar, inte för att vi är osams utan för att tidigare när vi följdes åt höll jag på att frysa ihjäl på grund av den som jag tyckte låga farten medan min fru höll på att springa ihjäl sig på grund av den som hon tyckte höga farten. OBS detta var lite överdrivet men eftersom vi bland annat har olika benlängd så har vi lite olika hastighet på promenaden så dagens ordning funkar bättre. Sedan blir man glad varje gång man möter sin fru, vi brukar stanna och nojsa lite innan vi fortsätter.

I morron blir det troligen ingen promenad, enlig väderleksrapporten är det katastrofvarning två i norra Norrland på grund av snöstorm. Av erfarenhet tror jag att det inte blir så farligt som det låter men det blir nog inget promenadväder. Vilka långa ord det blev i det här stycket! Det blir svårt med layoten eftersom där man skriver texten och där den publiseras har olika bredd så hur man än broderar blir det fel.

Hans, som är rädd att ramla på Hälsans Stig.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja, akta dig att RAMLA i en av de där uttrampade högarna!! Vore nog synnerligen otäckt!

Kram E.