onsdag 27 januari 2010

Snöstorm.


Dålig sikt.

Jag skrev i går om att vädervarningen som vi fick från väderlekstjänsten inte skulle tas alltför allvarligt, i dag klockan sju när jag tittade ut sa jag "vad var det jag sa inte är det så dåligt väder". Det var lite förhastat, klockan nio började det på allvar, det har vräkt ned snö hela dagen och håller på fortfarande, det finns bara en positiv sak (enligt mig) med det här vädret, man har anledning att vara inne. Vi har visserligen bara femtio meter till ICA men så länge maten vi har hemma räcker så inte ska jag gå dit. Tar den slut så skickar jag min fru att handla.

Hans, som är rädd om sig.


4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Rätt tänk... ;)
Kram E.

Hansinga sa...

Din mor är mycket ledsen över din kommentar:)
Kram pappa

Pila sa...

Läs NSD idag med rubiken Vädrets maktet - ett problem:
LULEÅ. Stormen drog in över Norrbotten med häftiga vindar och snö.
Ett Norwegian-plan kunde inte landa på Kallax. Bilisterna fick problem på vägarna.
Och Inger Holmgren, 88, körde fast med rullatorn i en snödriva.

Pila sa...

Den lilla tanten som skulle o handla fick vända om när hon fastnaden, men när hon skulle in i huset så hade det drivit igen så hon inte kom in. Som tur var blev hon räddad av NSD:s fotograf som öppnade dörren. Inte för att ni har rullator men det var nog rätt att stanna inne. Kram Pia