måndag 4 januari 2010

Helgdagarna avtar.

Vackert snödekorerad bro till utedasset på kolonilotten.

Jag hoppas att vår herre nu fått tyst på alla dom som gnällde före jul om att vi får ingen snö i vinter, nu går snart snön upp till öronen om man färdas i oplogad terräng. Snön är väldigt lätt och fjunig så första bästa blida så är det lågskoföre igen.

I dag är nästan alla helger över för den här gången, bara vi klarar trettondagshelgen så har vi överlevt den här julen också och det är bra, nu måste jag erkänna att jag pratar i egen sak, jag har ingen aning om hur dom flesta andra överlevt och vad dom tycker om det. Jag tycker det är lite tråkigt med så här mycket helger i en hög så att säga, det vore bättre om dom spreds ut lite.

Nu kan man väl undra hur jag märker någon skillnad på helg och vardag, jag är ju alltid ledig, men det gör jag, min vardag är det mer ordning på, jag stiger upp samma tid varje mogon (rätt så tidigt tycker jag) och lägger mig ungefär samma tid på kvällen men när det blir helg då ska man av hävd sova längre och bara det är svårt, men jag brukar faktiskt somna om efter att ha vaknat på "vardagstid", följden av det sovandet är att man inte är så trött på kvällen och då kommer man sig inte i säng, så om helgerna fortsatte skulle man nog vänt på dygnet så det är skönt att det snart är vardag igen.

I helgen har jag och en annan gammal gaggig gubbe läst av bostadsrättsföreningens alla femtioen elmätare, en inte allt för tung uppgift som vi nu innehaft i några år. Jag vet inte hur jag fick det jobbet men det kanske beror på mitt yrke som garanterar att jag vet hur en elmätare ser ut.

Hans, som tittar mot himlen och säger "orkar du snöa så nog orkar jag skotta". Kanske beroende på att skottandet i en lägenhet inte är alltför omfattande.


Inga kommentarer: