fredag 15 januari 2010

Tulpanens dag.


      Min frus tulpaner.

I dag är det tulpanens dag! Uppriktigt sagt så vet jag inte riktigt vad det innebär, är det som när jag fyller år? Då är det ju liksom min dag (även om den dagen har minskat i betydelse med tilltagande ålder) men inte kan ju tulpaner fylla år, dom lever inte så länge att dom ens får uppleva ettårsdagen.

Jag tror att tulpanens dag är till för att dom som odlar och säljer tulpaner ska få det lite lättare och sälja mer, och det har vi gått på! Jag också, jag köpte en bukett i dag till min lilla fru, hon blev väl glad, men inte så där översvallande som man väntar sig när man överraskar med blommor, det blev inga kyssar och smek liksom. Jag tror att hon hört i radio eller tv att det var tulpanens dag i dag och då tog hon för givet att jag skulle gå på det och köpa en bukett, därav frånvaron av uppspärrade förvånade ögon.

Men tulpaner är vackra så jag ångrar inte inköpet. Om en stund ska vi gå och bada bastu, jag brukar bada med en del andra gaggiga gubbar annars men i kväll blir det med frun. Hon är inte lika ful som gubbarna så för mig blir det angenämare och hon har inte provat nåt annat som hon minns i alla fall så hon kanske tycker att utsikten i bastun är bra.

Hans, snart nybadad.

Inga kommentarer: