lördag 9 januari 2010

Snölandskap.

Översnöad rastplats.

Vintern håller oss i ett järngepp men det gäller hela landet så vi har ingen anledning att gnälla mer än vad resten av befolkningen i vårt avlånga land har, så jag ska inte gnälla, i dag har vi bara minus tjugoett så det börjar snart droppa från taken. Medan man väntar på takdroppet kan man glädjas åt att det är vackert i träden.

På trettondagen var min fru, jag och Stefan till Kulturens Hus och tittade på "Euskefeurat", jag behöver inte förklara nämare vem det är, dom som inte vet det är insnöade. I alla fall var det nästan två och en halv timme bra underhållning. Jag tycker Ronny Eriksson är bäst, hans prat mellan låtarna är roligt och träffsäkert när han häcklar politiker och beslutsfattare. En av hans historier fastnade i min hjärna mitt emellan två minnesluckor och jag kan inte låta bli att berätta den. Den handlar om Hjalmar som blev drygt hundra år och som varit socialdemokrat i hela sitt liv men när han fyllde hundra blev han plötslig folkpartist! Alla undrade om det snurrat om för gubben men han förklarade det med att: "jag har nu fyllt hundra och är inte dummare än att jag begriper att jag snart dör och då är det väl bättre att det dör en folkpartist än en socialdemokrat." Så sant som det är sagt.

Hans, som inte går ut i onödan.


Inga kommentarer: