torsdag 21 januari 2010

Ut i vida världen.


Bodens Galleria.

I går var vi ute på äventyr! Förvänta er inte allt för spännade upplevelser, numera har vi liksom gått i ide och börjar bli lite försoffade så det behövs inte mycket för att det ska bli spännande nu för tiden. Det började med att vi behövde en grej som oftast säljs i möbelaffärer, då fick jag en av mina lysande ideer, jag har många sådana men dom flesta stannar vid ideer, det blir inte så mycket mer, oftast beroende på att jag själv tycker när ideerna kommer ut i dagsljus så är dom inte så fantastiska som jag uppfattade dom när dom levde ett eget liv i min hjärna.

Men den här tålde dagsljuset, jag föreslog att för att komma ut lite så åker vi till Möbellind i Boden och kollar, samtidigt kan vi gå och titta på Bodens nya galleria som vi bara läst om i tidningarna. Sagt och gjort, jag gick ner till garaget och kollade om bilen rostat ihop vilket inte var fallet så det var bara att dra mot Boden. Vi förundrade oss över landskapets växlingar dom cirka tre milen till Möbellind, inte f-n hade dom det vi var ute efter.

Vi fortsatte dom få kilometer som återstod till centrala Boden, det var lätt att hitta till gallerian, dom har ju bara en, vi har tre i Luleå och håller på att rita på den fjärde, men det är klart vi är en storstad jämfört med Boden. En sak måste jag säga, Bodensarna har hittat på ett fyndigt namn på sin galleria, den heter Enter och det namnet ligger i tiden tycker jag.

Gallerian Enter var trevlig, allt var nytt och nästan oanvänt, det enda är att alla gallerior har samma innehåll, det är mest affärer som tillhör kedjor som finns överallt i Sverige men min fru hittade en affär som vi inte hört namnet på förut så där lät jag i min outgrundliga nåd henne att köpa en tröja. Efter den upplevelsen var vi hungriga och slog oss ned i ett kafé där man för en normal penning fick äta buffé, det gjorde vi och blev mycket mätta.

Sedan åkte vi hem, det var inte lika spännande, vi hade ju nyss sett landskapet som vi passerade, det blir inte mycket annorlunda för att man ser det baklänges så att säga.

På kvällen var vi på bostadsrättsföreningens årsmöte men eftersom vi var lite blasé på äventyr så var inte det alltför upphetsande. Det enda man blinkade till lite för var att det blir hyreshöjning i år men det ska nog gå bra det också om vi bara äter varannan dag.

Hans, som längtar till nästa äventyr.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Spännande!!
Det närmaste äventyr jag kom idag var en promenad runt kvarteret. Nelly blev lite röd om näsan, mer spännande än så blev det inte.
Kram E.