tisdag 12 januari 2010

Takskottning.


Här skottas det.


Oskottat.

Nu skottas det tak överallt, det kanske inte är så konstigt efter raset från ett tak på Skomakargatan som krossade tre bilar, då blev fastighetsägarna rädda, tänk om det funnits människor under när raset kom, och tänk om det händer näst gång i deras hus.

Jag fick en affärsidé och sa det till min fru, "jag ska ta jobb som snöskottare och börja skotta tak, det är säkert lätt att få jobb i den branschen det finns brist på arbetskraft enligt tidningarna" vad jag förstod av rektionen så var det en otroligt dum idé, det var nog det dummast hon hört på den här sidan om milleniumskiftet.

Jag har funderat mycket på anledningen till hennes reaktion, trodde hon att det skulle bli långtråkigt hemma om jag började  jobba, nä det tror jag inte, det är ju bara ett säsongarbete och knappt det. Jag tror att jag har löst gåtan, hon tycker att jag med min enormt höga pension inte ska korpa åt mig arbete som ungdomar och för all del även äldre arbetslösa behöver bättre för att överleva. Hon har rätt, jag skippar tanken, men lite svider det jag har sett grabbarna som håller på, dom skottar ju bara nedåt, det måste vara lätt, och vilken utsikt...

Hans, utan extraknäck.

1 kommentar:

Zoqswer sa...

Men du måste ju jobba ensam annars kryper det i benen på dig när du tittar på din kollega!! :)

Fast jag tycker som mamma, håll dig på marken. Det blir nog bäst så...

Kram E. (inloggad som Max)