lördag 23 oktober 2010

Lördagsmorgon.

Öde som en öken.

I dag sedan vi druckit morgonkaffet beslöt min för tillfället lite ofriska fru att hon skulle sova en stund eftersom hon sovit lite oroligt i natt, sedan hon somnat smet jag ut på stan för att studera folklivet. Bilden visar med önskvärd tydlighet det obefintliga folkliv som är klockan nio en lördagsmorgon i Luleå, jag fortsatte i alla fall min promenad som gick väldigt obehindrat eftersom det inte fanns minsta tillstymmelse till trängsel på stadens gator, men döm om min förvåning när jag efter att ha vänt nästan hemma hos landshövdingen och närmade mig centrum och det plötsligt var mycket folk i farten, det var som om en massväckelse svept över stan.

Jag gick hem, där min fru vaknat för andra gången denna morgon, hon verkade pigg efter sovstunden så den var nog nyttig. Nu har vi bestämt att vi ska ut på stan , (för mig igen) troligen blir det lunch på någon lämplig lokal.

Hans, som kommer tillbaka i bloggen om jag får vara med om något skrivbart ute i friska luften.

Inga kommentarer: