lördag 16 oktober 2010

New York 3.

Manhattan från Ellis Island.

Nu kommer tredje och sista rapporten från New York, eventuella läsare är väl trött på mina åsikter om New York vid det här laget.

Jag reagerar ju på oväsentliga saker ibland, till exempel så tycker jag att dom har så otroligt fula toalettstolar i New York! Dom är otroligt klumpiga, vattenbehållaren är säkert en halv meter bred och måste rymma minste tjugofem liter vatten, men dom är effektiva, när man spolar händer inte så mycket första sekunderna, det börjar sippra fram lite vatten men sedan brakar det löst, vattnet börjar snurra runt så det ser ut som en tromb och sedan sugs det ned i rören med ett dån. Efter det fylls stolen på med nytt vatten nästan upp till brädden, det är lite spännande att sitta på den eftersom det bara är någon centimeter kvar innan vissa ädlare delar blir blötlagda, detta är naturligtvis varierande efter hur utrustad man är, jag klarade mig. Om man står upp beror det nog en hel del på benlängden om dessa delar blir doppade. Nog med skitsnack.

Ett av dom intressantaste sakerna som vi såg var enligt mitt tycke Ellis Island Immigration Museum, det var där alla immigranter hamnade och registrerades innan dom fick fortsätta in i landet. Nästan tolv miljoner människor ska ha passerat genom dessa portar! Snacka om historiens vingslag, jag måste säga att jag kände mig berörd när jag gick runt där och tittade på alla foton med invandrare från massor av länder som fotograferats och registrerats där. Jag tänkte på mina två morbröder som åkt dit i unga år och levt i USA sedan dess, en av dom har varit hem och hälsat på sin mor (min mormor) så honom har jag träffat, den andra kom aldrig tillbaka till Sverige, nu är båda döda.

New York är en upplevelse jag är glad att jag fått vara med om, lever jag länge och får vara frisk samt att penisonen höjs ordentligt så jag har råd så ska jag fara dit en gång till.

Hans, som kommer att skriva om något annat nästa gång.

Inga kommentarer: