söndag 24 oktober 2010

Rosa Bandet.

Rosa behåar i en lina över Storgatan i Luleå.

Som väl alla vet vid det här laget så är oktober rosa bandets månad, och om nu någon mot förmodan inte vet vad rosa bandet cymboliserar så är det ett band som säljs för att skaffa mer pengar till forskning om bröstcancer.

Jag måste säga att det är en forskning som jag personligen tycker är väldigt viktig, jag har inte själv köpt något rosa band delvis beroende på att jag fick ett av min fru i ett tidigt skede men av någon anledning tappat bort, jag har burit det på en jacka som jag ofta använder och helt plötsligt var det borta, förmodligen slarvigt fastsatt. Det var ju bra för nu får insamlingen en tjuga till eftersom jag kommer att köpa ett nytt nästa vecka.

Nu kanske någon undrar varför jag är så intresserad av att det ska satsas pengar på just den forskningen, det är inte det att jag själv har bröst som jag är rädd om även om jag på äldre dar fått nog så stora tuttar, inte så snygga men dom syns. Nej anledningen är nog den att jag tycker att det inte kan finnas för många friska, fräscha kvinnobröst i världen. I och för sig har jag personligen tillräckligt många i min närhet (jag har ju bara två händer), men jag är inte så egenkär att jag bara tänker på mig själv.

Allvarligt talat så måste det vara det värsta som kan hända för en kvinna, dels det att behöva operera bort en kroppsdel, dessutom en del som inte precis är det första man berättar om att man har mist när man träffar nya människor. En än värre sak är ju att om jag inte missförstått det så kan cancern spridas och med tiden leda till döden. Så köp rosa band så mycket ni hinner även om ett band till inte ger så mycket i kassan men det är mängden som gör det.

Hans, som gillar tuttar.

Inga kommentarer: