torsdag 14 oktober 2010

New York.

Henne har jag träffat!


Ja just det, jag har inte lagt av med bloggandet utan varit i New York! Jag skulle inte haft tid att blogga även om jag kommit över en dator, min egen var lite jobbig att ta med eftersom jag har en stationär av äldre modell, men den största anledningen att jag inte hållit igång bloggen var brist på tid! Tänk själva, fem dagar i New York med massor av ideér om vad vi skulle hinna med, då blir det lite stressigt, men är man pensionär så kanske semester ska vara motsatsen till pensionärlunken.

Eftersom det är första gången jag är i New York så kändes det spännande att ge sig ut på gatorna men det gick bra, vi trivdes utmärkt med befolkningen och alla turister för vi insåg snabbt att att vi inte var dom enda som turistade, och hur vet jag det nu då, jo för att jag är så listig! Jag tror inte New Yorkborna går omkring och fotograferar alla skyskrapor hela tiden och det gjorde massor av människor, typiskt turister.

En sak som vi ångrar är att vi inte åkt hit för tjugo år sedan för det tar på krafterna att uppleva en stad med åtta miljoner människor på fem dagar när man snart är åttio år, vi hade ju med oss ett gäng yngre människor (tack Ulf för att du lotsade oss andra så bra) så vi såg vad dom orkade med, när vi gick hem till hotellet för kvällen så drog dom ut på nästa repa på stan.

Men intressant och roligt har det varit, nu måste man tänkta igenom vad vi har upplevt så kanske det räcker till en blogg till. En sak är helt klar, vi hade i alla fall tur med vädret, sol varenda dag och närmare tjugo grader varmt, vi kanske hade nog så varma kläder med oss men det är bättre än tvärt om.

Hans, som fått "klappa" Frihetsgidinnan.

Inga kommentarer: