torsdag 5 mars 2009

Fågelholkar.

I går var jag till kolonilotten. Fy f-n va snö! För drygt en vecka sedan var vi där och klippte ned alla pelargonior som vi förvarat i stugan under vintern, då plumsade vi fram till stugan med snö upp till grenen, sedan har det snöat ihärdigt så av det syntes inte ett spår i går!
Varför jag åkte dit var för att tömma fågelholkarna, dom måste vara snygga nu för snart börjar talgoxarna sätta bo, inte i mars kanske men dom är tidiga, sedan i slutet av maj kommer flugsnapparna och driver bort dom, då är det inte kul om dom har ungar. En annan anledning till att jag åkte dit var att det var strålande solsken och ingen blåst, det droppade från taken på solsidan så hade det inte varit för den myckna snön så hade nog våkänslorna poppat upp men sedan jag plumsat dom cirka hundra meter som det är från bilen till stugan så orkade jag inte mycket mer. Ja jag rengjorde holkarna, skottade fram dörrarna till stuga och förråd och plumsade tillbaka till bilen.

Två stuggrannar var där också, men dom var lite klokare än jag (vilket jag inte uppfattat förut) så dom åkte skidor, det var också lite jobbigt verkade det, snön är så lös i år, men helt klart är det ett bättre fortskaffningsmedel än att gå.

I dag har jag planterat tre pelargoniaskott och om en stund ska jag och min fru gå på bio och se "Män som hatar kvinnor". Vi har båda två läst alla tre böckerna så det blir kul att se om filmen är lika bra. Det är dagbio med start 14,15 som ju vi som pensionärer har förmånen att närvara vid eftersom vi enligt alla som är under pensionsåldern anses ha så otroligt gott om tid. Vänta ni så får ni se.
Min fru bjuder för att hon har outnyttjade presentkort.

Hans, utbjuden.

Inga kommentarer: