lördag 7 mars 2009

Isvägen.







Efter en lite lätt sovmorgon kom vi på att vi skulle gå ut till Gråsälören och äta frukost! För er som inte vet så har Luleå Kommun plogat en isväg från Norra Hamn till Södra Hamn med en avstickare ut till Gråsälören som ligger ett par kilometer ut från Södra Hamn, där har Lions gjort i ordning sittplatser, grillplatser och en korvkiosk, det var till den vi planerat att promenera för att käka frukost.
Minus en halv grad och lite solsnuttar då och då gjorde att det blev en behaglig färd, på grund av den relativt sett tidiga timmen (en timma före högmässan) så var det ingen kö till korven så jag köpte en korv med bröd till mig och eftersom min fru såg så hungrigt på mig när jag åt den så köpte jag en till henne med.
Korven var god och trots att det inte var så väldigt mycket mat så orkade vi hem.
Det var ett bra sätt att börja en dag på så det kommer nog att upprepas men då med egen matsäck som man kan sitta ned och njuta av i lugn och ro.
Det är en fin tid som börjar nu i dom här trakterna så det är bara att aktivera sig utomhus så blir livet ett nöje.
Hans, lite hungrig.

1 kommentar:

Pila sa...

Ni har det bra ni! Kram Pia