torsdag 26 mars 2009

Våffeldagen.

Våffeldan passerade i går, det var en bra dag som började med att jag gräddade, inte våfflor men morgonfralla eller fralla å fralla det var en mycket nyttigare bulle. Min fru bakade bullarna kvällen före och sedan fick dom jäsa i kylskåpet över natten och på morgonen tog jag vid eftersom min fru sov oskuldens ljuva sömn, detta var en sådan morgon det är inte alla och med det menar jag inte att hon sov längre än jag, men resten av meningen är inte alltid.
Frukostbullen blev bra, inte översvallande bra men den färskaste vi ätit så tidigt på bra länge. Jag gräddade bara till oss, resten gräddade min fru till middag då Ulf, Pia och Fredrik kom till oss och åt Ingeborgs räksoppa, det är inte hennes men vi har fått receptet av henne, efter soppan åt vi våfflor med vispgrädde och hjortron eller jordgubbssylt efter tycke och smak.

Fredrik var förkyld, riktigt snorig och vissen, egentligen skulle man ha dragit en plastpåse över huvudet på honom för att slippa halka omkring i hans snoriga spår, nä nu var jag lite elak, hoppas du kryar på dig och tänk på vad jag sa, man pussar inte på flickor när man är så förkyld, om det inte är någon som man inte gillar förståss.

Hans, obesmittad av förkylning.

1 kommentar:

Pila sa...

Tack för en trevlig middag med mumsig soppa o våfflor. Jag var mätt hela kvällen o Fredrik somna o sov hela natten. Så det var finfina grejor vi fick.
Kram
P