tisdag 17 mars 2009

Insikten.


Äntligen har jag kommit till insikt! Jag är muskalisk, så länge jag levt har jag trott att jag är fullständigt omusikalisk, det tror jag inte längre och det som öppnat mina ögon är Melodifestivalen. Vi har lyssnat lite förstrött på deltävlingarna men finalen bestämde vi oss för att kolla in ordentlig och efter att ha lyssnat igenom bidragen så bestämde jag mig för vem som skulle vinna om jag fick bestämma viket jag i och för sig förstod att jag inte fick. Jag hade två favoriter som det vägde mellan, Malena Ernman och Caroline af Uggla, vilka blev etta och tvåa? Där ser ni var insikten kom ifrån.

Vi är annars lite smått deprimerade just nu, på söndag åkte vi ut till Kolonilotten för att kolla på blommorna vi förvarat i stugan över vintern, det var strömavbrott till stugan! Ett tjugotal krukväxter som vi pysslat om hela vintern hade frysit p.g.a strömavbrottet. Inte blev vi glada men å andra sidan det kunde vara värre, blommer kan man odla upp nya men tänk om vi övervintrat där själva och frusit ihjäl, det hade inte varit roligt varken för oss eller för mänskligheten, man ska se det positiva i allt så blir livet roligare.

Hans, bevisligen vid liv och musikalisk!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så trist med blommorna...men vilken tur att ni är oskadda!
Kram E.

Pila sa...

Jag istämmer med föregående talare, skönt att ni klarade er! Kram P