måndag 30 mars 2009

Bananer.

När jag plockade upp morgontidningen såg jag en kraftig rubrik där det stod "Banan får vänta till 2021", Min första reaktion var att bananer håller sig väl inte fräscha så länge (jag var bara halvvaken) men efter att ha läst lite till kom jag underfund med att dom skrev om Norrbottniabanan, alltså att kustjärnvägen mellan norra och södra Sverige kommer att stanna i Umeå till år 2021, minst. Så var den här dagen förstörd, jag blir på dåligt humör när jag läser så idiotiska beslut, man förstår att miljötänket inom regeringen bara är ett spel för galleriet när man inte bygger färdigt järnvägen genom hela landet samtidigt som långtradartrafiken ökar hela tiden med vad det innebär i slitage på vägar, svårare att uppnå miljökraven och fler olyckor i trafiken.
En annan sak dom inte tänkt på är att med dagens tidsplan så kommer förmodligen inte jag att få åka tåg från Luleå och söderut medan jag lever och knappast senare heller. Nu har jag fått skriva om det så nu ska jag lägga det åt sidan och försöka bli på bra humör igen.
Vädret har varit lite sämre några dagar, det har snöat i natt igen men det har blivit varmare så snart ska jag gå på en promenad så blåser det sista av mitt dåliga humör bort, sedan är det inte så deprimerande med dåligt väder den här tiden på året, man ser ju ljuset i tunneln så att säga, nu börjar bästa tiden här uppe i norr och snart är det sommar.
Hans, låt ropen skalla, järnväg åt alla!

Inga kommentarer: