onsdag 17 februari 2010

Charlotte Kalla.

Guldmedaljör!

Visst är hon häftig? Tänk att Inga och jag som inte är alltför idrottsintresserade satt som klistrade framför tv-apparaten när damernas tio kilometer skidor gick av stapeln på OS i Canada.
Vi höll tummarna för Anna Haag men sedan Charlotte Kalla passerat 1,3 km tidkontrollen på bästa tid så fanns det ingen annan, förlåt för det Anna du var också bra, men jag i alla fall har alltid hållit på Charlotte när hon åkt.

Efterhand blev det oliiiidligt spännande, vi höll tummarna så dom dommnade bort, och det hjälpte, hon vann. Men en sak är säker det blev nästan för spännande när hon var i sista backen och jag var nästan säker på att hon skulle ramla, men det gjorde hon inte och efter den hjärtutmaningen var jag säker på att hon skulle vinna.

Hon måste vara stark den flickan, på mig verkade det som att hon inte var speciellt trött när hon kom i mål, då var det värre med oss, vi var helt slut när det var klart, men det var det värt. Jag vet inte vad det är som gör en så engagerad eftersom jag nu för tiden inte är så intresserad av idrott, många tävlingar bryr jag mig inte om alls. Jag är inte så mycket för att säga att vi vann, jag har inte gjort ett jota för att Charlotte eller någan annan ska vinna något över huvud taget, men på något sätt unnade jag henne att vinna, det har hon gjort rätt för, sedan är hon ju så gullig också, som det verkar i alla fall, jag är ju inte personligen bekant med henne.

Sedan vann ju Björn Ferry också, det var inte lika spännande i slutet sedan han skjutit fullt på sista var han ju ohotad, men naturligtvis var det också en prestation, men även om han verkar trevlig så är han inte lika söt som Charlotte så jag förbehåller mig rätten att hålla på henne.

Hans, som gratulerar båda.

Inga kommentarer: