måndag 15 februari 2010

Hjärtligt.

Blomhjärta.

Ja då har man överlevt en Alla Hjärtans Dag igen, det började med att min fru väckte mig med kaffe på sängen, dagen till ära hade hon fixat fram en hjärtformad tårta som vi mumsade på sittande i sängen, till kaffet. Det var annat det än de ost eller korvmackor vi brukar äta till vardags sittande vid ett bord.

Själv hade jag det sista halvåret knåpat med ett hjärta till min fru bestående av alla blommor jag fotograferat sistlidna sommar. (varför säger man "sistlidna" inte led jag i sommras! Nå skit i det.) Jag använde mig av etthundrasjutton fotografier (den som inte tror mig kan räkna själv) och det tog sin tid att få dom på plats, det är väl inte så svårt att klistra ihop dom men att få det hela hjärtformat det fodrar planering, jag tycker jag lyckades hyfsat, se bild ovan.

Om nu någon vill prova så ska jag ge lite tips: Börja nu om ni ska hinna till nästa alla hjärtans dag, har ni inga foton på lager är det nog kört eftersom sommarblommor oftast växer på sommaren och då är det för lite tid kvar för en nybörjare att hinna, men ge inte upp det kommer fler år. Det andra man bör tänka på är att det fodras rätt så många foton, tre är ett minium för att få till själva hjärtformen men det ger nog ett glest uttryck så öka gärna med hundra till. Det är väl de viktigaste råden, lycka till.

Annars var det en bra dag med promenad i strålande sol och hyfsad temperatur, fika med närmaste grannen och på kvällen "Foyle´s War" på tv.

Hans, som tycker livet är ostressigt.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Vad fint!! Har du skrivit ut det eller beställer man det? Jag undrar helt enkelt hur det fungerar! Mer info, tack!

Nu ska Nelly äta, men senare idag ska jag också blogga lite. Håll utkik!!
Kram E.