lördag 20 februari 2010

Vivi-Anne.

Vacker ung flicka.

I dag har Vivi-Anne namnsdag, namnet kommer av den franska formen av helgonnamnet Viviana som i sin tur hämtar sitt ursprung från latinets "vivus" som betyder "levande". Namnet hade en viss popularitet under 1930 och 1940-talet, om man föddes under dom åren så hade man en viss chans att få heta så.Det finns omkring 10300 som heter så och av dessa har cirka 4200 det som tilltalsnamn, en av dessa är min lillasyster som jag härmed gratulerar ännu en gång.

För övrigt är det minus 25 grader i Luleå i dag som är det kallaste som varit här i mannaminne. Jag hör hur protestropen skallar från de fleste som läser det här, det är klart att vi haft kallare men jag far i alla fall inte med några osanningar därför att jag med mannaminne utgår från mitt eget minne som tyvärr har blivit rätt så dåligt, man kan nog säga att snittet bakåt i tiden är en knapp vecka och då är påståendet sant.

Hans,som kollar almanackan för att minnas namnsdagar.

Inga kommentarer: