tisdag 9 februari 2010

Kolonistugan.

Snacka om insnöad.

Nu har vi varit till kolonilotten för att vattna blommorna som vi förvarar i stugan över vintern. Det var inget latmansgöra, jag vill påstå att det var svinjobbigt, om vi vetat hur mycket snö det är där skulle vi tagit skidorna, men senast vi var där (för fjorton dagar sedan) var det inga problem men nu har det kommit mer än dubbelt så mycket snö.

Jag trampade först med mina långa ben och tyckte det var jobbigt så ni kan ju tänka er min fru som har hälften så långa ben! Så även om jag gick före och plöjde väg i snön så hade hon det otroligt slitsamt, man kan säga att det var ett bra test på våra hjärtan, dom verkar inte utslitna än. Men det är klart dom nöttes nog en hel del under plumsandet från bilen till stugan.

Nu behöver vi nog inte åka dit på två veckor så till dess får vi hoppas att det blir en eller ett par dagar med någon +grad så snön sjunker ihop. Det är en rätt så ovanlig vinter nu, det har inte varit över noll sedan jul och i vanliga fall brukar det alltid vara milt någon dag.

En fördel med slitet, det räckte med motion den dagen men i dag måste man väl strutta runt på Hälsans Stig för att inte bli alltför stel i lederna. Tänk att man har så få ansträngande aktiviteter så man måste gå ut och promenera för att hålla kroppen i gång, det går utför.

Hans, som anpassar sig till tidens gång.

Inga kommentarer: