söndag 30 oktober 2011

Åhlens.


Så kommer det att bli.

På min morgonpromenad i dag passerade jag korsningen Storgatan-Smedjegatan, just när jag tog steget ut på Smedjegatan fick jag en uppenbarelse. Helt plötsligt såg jag en bild inne i huvudet hur det kommer att se ut i den korsningen tjugohundratretton, som tur är hade jag kameran med så jag skyndade mig och tog en bild!

Kvinnan som springer förbi mitt i min uppenbarelse har inget med mig att göra hon bara råkade komma! För övrigt tycker jag att det ser lovande ut, jag kommer att få hundra meter närmare till Åhlens, bara en sån sak. Huset ser trevligt ut och det ligger ju centralt, det enda minus jag kan se är att det tar två år innan det är färdigt, det är ju inte säkert att jag orkar stappla dit då, men det är klart med rullator ska det väl gå.

Annars var det lugnt på stan, dom som skräpade ner i går kväll hade nog inte vaknat än även om man tycker att dom skulle ta sitt ansvar och släpa sig ut och plocka upp i alla fall det dom slängt själva. Men det blir väl några gamla skruttiga pensionärer som får städa upp, jag undrar om dom får betalt?

Nu ska jag sluta gnälla, jag tycker själv att jag låter som en gammal gnällig gubbe och då förstår jag vad andra tycker.

Nu är det fjortontusensjuhundrasextiosju människor, som läst min blogg sedan jag började. Det blev inte rätt, så här ska det vara: nu är min blogg läst fjortontusensjuhundrasextiosju gånger, det är så räkneverket fungerar, det räknar bara varje gång någon läser den och struntar i om det är samma som läser fler gånger.

Hans, som fått skriva av sig lite.


Inga kommentarer: