måndag 31 oktober 2011

Kvällspromenad.

Stadsparken i Luleå.


Min fru och jag tog en promenad i går kväll för att titta lite närmare på ljusarrangemangen som finns lite här och där i Luleå just nu, jag har tidigare i veckan planerat en sådan utflykt men det har varit dimma varenda kväll och jag ville fotografera innan dom här tio dagarna "Ett upplyst Luleå" är slut.

Som sagt det har varit dimma, men inte i går kväll så vi gick ut, det spöregnade! När man ska fota är det bättre med regn än dimma så det var inte helt fel. Jag hade även planerat att ta mitt paraply dels för att skydda oss själva men mest för att skydda kameran. Det glömde jag.

Nå vi är ju numera inte så söta någon av oss så det var i alla fall ingen risk att vi skulle smälta i regnet men blöta blev vi. I övrigt gick det bra, vad jag förstår var det sista dagen med "Ett upplyst Luleå" vilket är synd, det är väldigt vackert här och där. Jag fick några fina bilder i alla fall, sedan gick vi hem och jag ägnade en stund åt att torka kameran torr, den verkar ha klarat sig.

Hemma tog vi av oss våra våta kläder och satte oss nakna i soffan och tittade på tv resten av kvällen. Det där med nakna var en lögn, vi har torra kläder i garderoben så vi tog på dom. Resten stämmer.

Hans, som nu dagen efter är torr och varm.




Inga kommentarer: