måndag 3 oktober 2011

Höst.

Höstfärgad Aroniabuske.


Nu kan man nog inte komma ifrån att hösten har dråsat ned över oss med full fart, det har regnat så mycket på sistone så om man inte har allt för långa ben så kan man simma på gräsmattan. Vi har inte haft någon frostnatt än vilket är ovanligt ( men i natt blir det nog frost) så då är ordningen återställd. Men frånsett att det inte frysit bort någon växtlighet så nog är det höstväder alltid buskar och träd är gula, röda och otroligt vackra.

Jag har plaskat runt på kolonilotten någon timme i dag, det är inte så mysigt men jag har plockat undan en massa saker som inte ska snöa över och dessutom har jag sagt till lotten att nu ses vi nog inte så mycket på ett tag. Detta var lite för tidigt eftersom jag kom på just när jag var på väg hem att jag inte skyddat en enda buske så inte harar och rådjur kommer åt dom, det går ju inte så det blir nog en dag till på lotten.

Jag är inte riktigt frisk just nu, ta det lugnt,jag känner mig frisk men läkarvetenskapen är lite misstänksam, bland annat har dom fått för sig att mitt blodtryck går upp och ned, därför har jag i dag varit på Vårdcentralen och blivit pådyvlad en blodtrycksmätare som jag ska ha på mig i tjugofyra timmar så i morgon mitt på dagen borde jag få besked om att jag har ett jämt och stabilt blodtryck. Jag tycker att det är bra nu får man prova nåt nytt, det är inte så ofta nu för tiden så det blir kul. Dom frågade om jag trodde att jag kunde sova med utrustningen på mig så jag provade mitt på dagen, jag sov som ett murmeldjur. Så det går nog bra till natten också.

Nu ska jag se rapport, så det blir inget mer i dag, Hans.



Inga kommentarer: